Jak nejlépe bojovat se stresem?

by - 8.5.19

Ahoj!

Taky vám přijde, že se to počasí zbláznilo? Asi před dvěma týdny jsem se rozhodla schovat zimní bundu do skříně. No, udělala jsem to zbytečně. Už několikátý den nám tu totiž panuje spíš takové březnovo-dubnové počasí, takže se teploty drží kolem 10°C a pokud vím, tak v Česku to není o moc lepší...


V dnešním článku bych se ráda věnovala tomu, s čím se určitě setkal každý z nás. STRES. Slovo, které si pěkně dokáže pohrávat s naší psychikou. Slovo, které mnohdy dovede ovlivnit nejen duševní, ale i fyzické zdraví. Pro začátek by bylo fajn si říct, že existují 2 formy stresu - eustres a distres. První typ stresu, tedy eustres, je pro náš život vlastně přínosný. Jedná se totiž o typ stresu, který nás má za úkol dokopat k lepším výkonům. Je to zátěž, která pramení z pozitivních zážitků, jako je např. narození dítěte či svatba. Naproti tomu distres už tak přínosný není. Distres by se tedy dal popsat jako nadměrná zátěž pramenící ať už z negativních zážitků (jako je např. smrt blízkého člověka, rozvod, výpověď) nebo tíživých situací. Distres je bohužel mnohdy spouštěčem úzkostí, depresí a různých psychosomatických poruch vyžadujících psychologickou pomoc.

Dnes tu ale nechci rozebírat stres jako takový. Ráda bych se věnovala možnostem, které nám dopomůžou si od stresu alespoň trochu ulevit. Já sama jsem se se stresem už setkala a stále setkávám. Proto bych vám taky dnes ráda doporučila metody, které se mi jeví jako osvědčené a vždy mi pomohly se stresu alespoň trochu zbavit.

Relaxační koupel

Jestli mi něco pomáhá se při vypjatých situacích aspoň trochu uvolnit, tak jsou to zaručeně relaxační koupele. Napusťte si vanu teplou vodou. Na teplotu vody ale dejte pozor. Mně osobně nedělá zrovna nejlíp, když je voda až příliš horká. Mnohdy v ní tak dlouho nevydržím. Přidejte ať už koupelovou pěnu, sůl, bylinky a nebo koupelovou bombu. Ke koupeli si klidně pusťte oblíbenou nebo relaxační hudbu a snažte se na nic nemyslet.


Zasportujte si

Je jedno, jestli zvolíte jednoduché cvičení, jógu, meditační cviky anebo něco aktivnějšího. Já jsem si v poslední době oblíbila třeba plavání. Super jsou ale taky in-line brusle nebo stačí jen procházka. Pohyb je jedná z možností jak proti stresu bojovat. Po fyzické aktivitě se navíc budete cítit šťastnější a plní energie.

Kupte si něco na sebe

Nevím, jak to máte vy, ale mě dovede nakupování vždycky zvednout náladu. Není nutno utratit 2000 Kč. Stačí si koupit ať už nové tričko, šaty nebo nějaký hezký doplněk ať už na sebe nebo do domácnosti.

Věnujte se svým koníčkům

Až tady v Anglii jsem si uvědomila, jak mi chybí hra na klavír. To, když si můžu ke klavíru sednout a soustředit se jen na noty. Už teď se těším, až se vrátím do ČR a budu se tak moct zase ke hře na klavír vrátit. Kromě hudby je pro mě skvělým odbourávačem stresu třeba taky psaní článků, fotografování anebo malování, ke kterému jsem se nedávno odhodlala. Není nic jednoduššího, než si vzít foťák nebo mobil a jít si ven něco nafotit.


Nezapomínejte na pestrou stravu a pitný režim

Zdravý jídelníček by měl být samozřejmostí, ať už se snažíte vyléčit jakýkoliv zdravotní problém. Jezte potraviny obsahující železo a hořčík. No a co se týče toho pitného režimu, skvělé jsou třeba bylinkové čaje, které seženete třeba ve zdravé výživě, případně vám postačí bylinky, které máte doma (např. meduňka nebo heřmánek).

A jaké jsou vaše osvědčené tipy s bojem proti stresu? Určitě mi napište do komentářů!

Mohlo by se vám líbit

0 Komentáře