Benátky - město gondol, lásky a kouzelných uliček

by - 29.10.19

Ahoj!

Tak je to tady! Poslední týden v Anglii ... Už příští čtvrtek balíme a vracíme se zpět do Česka. No, balíme ... Sbaleno vlastně už máme. Víte co je opravdu divné? To, že jsme se do Anglie téměř před 3 lety vydali s jedním velkým a jedním příručním kufrem, ale zpět si odvážíme skoro 10 krabic. No chápete to? :-D

Už jsou to víc, než 2 týdny, co jsme se vrátili z Itálie, takže jak už jistě tušíte, čeká vás další série cestovatelských článků a ten první se bude věnovat našemu jednodennímu výletu do Benátek. Tak pojďme na to!

Do Itálie jsme vyrazili ve středu 9. října. Hned první překvapení na nás čekalo na letišti. Dozvěděli jsme se, že letiště ve Veroně, kam jsme měli přiletět, je uzavřené, takže bude náš let přesměrovaný na letiště Milano - Bergamo, kde na nás bude čekat autobus a zaveze nás na letiště ve Veroně. Tím pádem nám bylo jasné, že se nám cestování alespoň o 2 hodiny prodlouží. Naštěstí vše proběhlo bez komplikací a na letiště ve Veroně jsme se opravdu dostali. Pokud se budete potřebovat dopravit z veronského letiště do centra, stačí si koupit lístek. Ten stojí 6 euro a autobus 199, jehož zastávka je hned u východu z letiště, vás doveze na zastávku Porta Nuova, což je vlakové nádraží.

Jelikož jsme měli ubytování v hotelu u jezera Lago di Garda, konkrétně ve městě Desenzano, mohli jsme zrovna (po první ochutnávce italské pizzy) nasednout na vlak. Na hotel jsme dorazili asi kolem 5. hodiny odpoledne. Ten den už jsme se ale nikam nevydali.

Po vydatné hotelové snídani jsme opět vyrazili na vlakovou stanici a vydali se směr Benátky. Cesta vlakem trvala asi necelé 2 hodiny i s přestupem ve Veroně. Do Benátek jsme dorazili kolem 11. hodiny dopoledne a mohli tak začít objevovat kouzelné uličky. Jestli něco miluju, tak je to procházení se spletitými ulicemi, u kterých vlastně ani nevím, kam vedou. Z rušné části se tak třeba dostanete tam, kde není ani noha. Po památkách jsme vyloženě nechodili, ale kdybych měla alespoň něco zmínit, tak je to třeba Náměstí Svatého Marka spolu s bazilikou. V průběhu dne samozřejmě nesměla chybět ochutnávka kávy, pizzy a taky těstovin.

Asi v 6 večer jsme se dostali zpět na nádraží a vydali se opět směr Desenzano. Abych řekla pravdu, nečekala jsem, že mě Benátky tak osloví. Teď můžu potvrdit, že stojí opravdu za návštěvu! Takže pokud se vám někdy naskytne možnost Benátky navštívit, tak neváhejte!