Náš prodloužený víkend v Jeseníkách

by - 29.11.21

I když už je to měsíc a půl, ráda bych se vrátila ke slibovanému článku z našeho výletu do Jeseníků. Pro nás to byl vlastně první větší výlet s miminkem a zároveň první zkouška spaní pod jinou střechou. Když to ale vezmu od začátku, do Jeseníků jsme se vydali ve čtvrtek večer na Bastienův noční spánek. Jelikož cesta trvá cca 3 hodiny, bylo mi jasné, že v případě, že bychom vyjeli přes den, nemuselo by to dopadnout dobře, protože Bastien není zrovna kámoš s autosedačkou. Cesta proběhla poměrně v poklidu a my asi v půl 12 dorazili do penzionu Kovárna v Horní Lipové.

Na druhý den jsme si naplánovali výlet do krásné rezervace Rejvíz. Lokality, které jsme chtěli navštívit, jsme vybírali hlavně s ohledem na kočárek, který jsme ale v závěru vlastně skoro vůbec nepoužili. Na internetu jsem se dočetla, že je Rejvíz ideální pro kočárky. No, určitě ne první polovina cesty, která vede lesem. Takže pokud se sem chystáte, tak jedině s terénním kočárkem. Od poloviny naučné stezky už ale vede dřevěná lávka, po které se dostanete až k Mechovému jezírku. Každopádně výlet určitě stojí za to.

Po návštěvě Rejvízu jsme se dále vydali do malebného lázeňského městečka Karlova Studánka, kde jsme navštívili vodopád, prošli se a stavili v jedné z mála restaurací na oběd. Můžu říct, že se mi Karlova Studánka zalíbila daleko víc, než třeba Luhačovice. Po pozdním obědě jsme se vydali zase zpět k autu a vrátili se na náš penzion.

Na sobotu jsme si naplánovali opět 2 výlety. Jako první jsme zamířili na přečerpávací vodní elektrárnu Dlouhé Stráně, což je zároveň jeden ze sedmi divů ČR. Pokud máte malé miminko a máte s sebou třeba i kočárek, doporučuju začít váš výlet v Koutech nad Desnou, odkud vede lanovka, která vám vyveze právě i kočárek. My jsme tentokrát vsadili na nosítko, lanovkou se (se strachem v očích) vyvezli na horní stanici, tam jsme si zašli na záchod, dali si kafe, nakrmili malého a další asi 3 km se ještě nechali vyvézt autobusem (na Dlouhé Stráně ale můžete jít samozřejmě i pěšky). Pak už stačilo jen vyšlápnou větší schody a my se mohli začít kochat dechberoucím výhledem na Jeseníky a samotné Dlouhé Stráně.

Poté co jsme opět lanovkou sjeli dolů, jsme zamířili zpět na penzion a na odpoledne se ještě vydali do faunaparku přímo v Horní Lipové, kde jsme společně s Bastienkem obdivovali ať už opičky, surikaty, papoušky nebo tygry. Faunapark je vlastně něco jako menší zoo, který se nachází na zahradě a okolních polích rodinného domu. Takže super tip na výlet, pokud máte děti.

Jelikož měl náš penzion i vlastní restauraci, rozhodli jsme se ji otestovat a tentokrát si zašli na večeři. Já jsem vsadila na vynikající panenku se šťouchanými bramborami a houbovou omáčkou a Přema na kohouta na víně.

Neděle, náš poslední den v Jeseníkách nám nezbývalo nic jiného, než se sbalit a vyrazit na poslední menší výlet, kterým byl zámek Velké Losiny. Zámek jsme si prohlédli aspoň zvenku, prošli jsme si zahrady a nezapomněli se zastavit v zámecké kavárně na kávu a něco sladkého. No a pak už nezbývalo nic jiného, než se vydat na cestu domů.