Naše mauricijská svatba aneb jak to všechno začalo (1.část)

by - 9.12.18

Ahoj!

Tak ještě 2 týdny a je to tu zase! Štědrý den se opravdu neúprosně blíží. Jak to máte vůbec s vánočními dárky? Už máte vše nakoupené? Já budu ještě nějaké drobnosti nakupovat těsně před Vánoci. Ty nejdůležitější věci už mám ale pokoupené. Teď už mi zbývá jen balení, které mě čeká příští týden, ale už v Česku!

Podle názvu dnešního článku už moc dobře víte, o čem se dnes dočtete. Mimochodem, pokud jste ještě nečetli poslední 2 články, které byly věnované samotné dovolené na Mauriciu, tak se na ně běžte mrknout. V tom prvním najdete také vysvětlení, proč jsme se rozhodli uspořádat svatbu právě na Mauriciu. Každopádně, těch informací je tolik, že jsem se rozhodla tohle téma rozdělit opět na 2 články. Dnes se tedy budu věnovat hlavně věcem, které samotné svatbě předcházely.


Když jsem byla mladší, vždycky jsem si svoji svatbu ráda plánovala. Plánovala jsem si, jaké budu mít šaty, kolik pozvu lidí, co bude na jídlo apod. Postupem času se ale můj postoj měnil. Co si budeme povídat, svatba nestojí malé peníze a upřímně, přišla nám škoda vyhodit za jediný den třeba 150 - 200 000. Tím ale nechci od svatby nikoho odrazovat. Dalším z důvodů bylo taky to, že momentálně žijeme v Anglii. Organizace celé akce by tak byla daleko složitější. Zároveň by se taky mohlo stát to, že bych pak byla se spoustou věcí nespokojená. No a zvát všechny do Anglie? Tak to by bylo snad ještě horší. Svatba jako taková by nás tady vyšla na minimálně dvojnásobek a dostat sem všechny lidi by bylo nemožné. Já jako introvert jsem taky nerada středem pozornosti a to jsem ještě nemluvila o stresu, který bych při svatbě v ČR jistě zažívala.


Pokud máte v plánu uspořádat svatbu v zahraničí, je nejlepší to všechno zařizovat přes agenturu. My jsme si pro tuhle příležitost vybrali cestovní kancelář Deluxea, kterou vám můžu jednoznačně doporučit, jelikož jsme s celou dovolenou včetně svatby byli velmi spokojení. Pokud by vás nelákal Mauricius, vybrat si můžete klidně i Maledivy, Seychely, Fidži, Srí Lanku nebo Polynésii. Agentur, které zařizují svatbu v zahraničí je samozřejmě více, takže je jen na vás, kterou si vyberete.

Co se týče domluvy svatby se samotnou agenturou, tak ta probíhala bez problémů. Jako první byla potřeba vybrat hotel a fotografa. Tady je dobré si říct, že je fajn mít v záloze víc hotelů, kdyby ve vámi zvoleném časovém období nebyl v hotelu volný svatební termín, jako se to stalo třeba nám. Poté už už si stačí jen vybrat fotografa. Cestovka za nás zařídila vše od ubytování až po letenky, přepravu z letiště nebo veškerých formalit týkajících se svatby.


Před samotnou dovolenou ale ještě bylo potřeba zařídit pár věcí. Abych řekla pravdu, ze všech těch informací jsem měla tak zamotanou hlavu, že jsem si je musela přehledně vypsat na papír. Pro ty z vás, kteří třeba taky uvažují nad svatbou mimo ČR vám dám aspoň stručné informace, které je potřeba zařídit před svatbou.

Nevím jak v ostatních zemích, ale na Mauriciu potřebujete mít rodný list starý maximálně 3 měsíce před datem svatby. Proto je potřeba ještě před svatbou zajít na matriku, kde vám rodný list většinou vystaví na počkání. Dále je potřeba nechat rodné listy přeložit do cizího jazyka (v našem případě to byla angličtina) a nechat úředně ověřit. Tohle za nás zařídila agentura, ale klidně si to můžete zařídit sami. Přeložené rodné listy bude agentura spolu s vyplněnou žádostí o uzavření manželství (tu vám pošlou na mail, vypíšete pár osobních údajů) posílat mailem na Mauricius ještě před tím, než odletíte. Originály rodných listů (jak přeložené, tak ty původní) si ale vezměte s sebou. Před svatbou vás totiž ještě čeká návštěva místních úřadů, kde budete tyhle dokumenty potřebovat.

No a co je potřeba zařídit po svatbě, jak probíhaly přípravy na Mauriciu, samotná svatba a nebo taky naše menší rozlučka se svobodou se dozvíte v příštím článku!

Mohlo by se vám líbit

0 Komentáře